Beérkeztek a lakossági javaslatok a Patakpart Iskolához kapcsolódó közlekedésfejlesztési tervekhez
2021. március 31.
Március 29-én éjfélig fejthették ki véleményüket és tehettek javaslatokat a budakalászi lakosok és civil szervezetek a Patakpart Általános Iskola körüli közlekedésfejlesztési tervekhez. A beszeljukmeg@budakalasz.hu e-mail címre huszonkilenc javaslat érkezett.
A legtöbb levelet magánszemélyek küldték, de például a CivilKalász Csoport is elkészítette a véleményét az önkormányzat szakemberei által összeállított koncepcióról. Az elképzeléseket tartalmazó kiadvány a Hírmondó márciusi számának mellékleteként minden budakalászi családhoz eljutott.
A véleménynyilvánítók többsége egyetért azzal, hogy a városvezetés kulcskérdésként kezeli az iskola biztonságos gyalogos és kerékpáros megközelítésének a kialakítását, a javaslatok is főleg járdák építését, a gyalogos utak rendbetételét, új gyalogos átkelőhelyek létesítését szorgalmazták, többen például a Fácán és a Csalogány utcák Kőbányai úttal való gyalogos összeköttetésének javítására hívták fel a figyelmet. A komoly javaslatokat a Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság munkacsoportja, Kálmán Kinga főépítész és Szeleczky Szilvia, a Műszaki és Főépítész Iroda vezetője megvitatja, és a kivitelezésre alkalmasakat beépítik a közlekedésfejlesztési tervbe.
A tizenhat tantermes iskola építése befejeződött, de a tetszetős épület használhatóságát nagymértékben befolyásolni fogja a megközelíthetőség. A szép iskolaépület helyszínének kiválasztását a kezdetektől élénk vita kísérte, de a szerződések megkötése után csak a rossz és kevésbé rossz megoldások között lehet választani, mert a környező úthálózaton lakossági érdeksérelem és környezeti érintettség nélkül változtatni aligha lehet. A Kőbányai út és Klisovác utca, valamint csatlakozó utcák kialakítása, minősége, hálózati elhelyezkedése nem alkalmas nagyobb forgalom akadálytalan elvezetésére; ráadásul a szükséges fejlesztések költségei a város pénzügyi lehetőségeit messze túllépik, a tervezői becslés szerint megközelítik a 1,2 milliárd forintot, ami Budakalász közel 6 évnyi fejlesztési forrását kitevő összeg.
A körülményeken azonban mindenképpen változtatni kell. Az új iskola körzethatára (Damjanich utca, Budai út, Pomázi út által határolt nyugati terület) a távolságok alapján alkalmas lenne a gyalogos megközelítésre, de jelenleg nem csak a közúti kapcsolatok nincsnek megfelelően kiépítve ehhez, de a gyalogos, kerékpáros feltételek is hiányosak. A kivitelezési költségek minél pontosabb meghatározása érdekében feltételes közbeszerzési eljárást készítünk elő, ennek első és elengedhetetlen feltétele az átfogó közlekedésfejlesztési koncepció. A szükséges források megszerzéséért mindent megteszünk. A tavaly beadott pályázataink ugyan nem jártak sikerrel, de folyamatosan egyeztetünk a kormányzati szereplőkkel, az újabb tárgyalásokon bíztató fejleményeket tapasztaltunk, reméljük eredménye is lesz.
Köszönjük a javaslattevők együttműködését, a megfontolt és kidolgozott véleményeket!