HANGSZERVARÁZS ZENETANODA – ROSALES ZENEOVI
2015. October 06. 13:00
Zenei játék, játék és játék, hangszertanulás árnyékában
Miért is a zeneóvodát válasszuk a gyermekünk fejlődéséhez:
„Mindenkinek
az a zene tetszik a legjobban,
amelyhez gyermekkorában hozzászokott.
a korán fejlesztett jó ízlés nehezen rontható el később.
Ezért ügyeljünk az első benyomásra,
mert az egész életünkre kihathat.”
(Kodály Zoltán)
A zene nemcsak harmóniát, ritmust alakít ki az életünkben, hanem rajta keresztül rengeteg olyan szokáshoz, információhalmazhoz, helyes légzéshasználathoz, mozgáshoz vezet, amely nélkül nemcsak a tanulás, de az élet sem elképzelhető.
A gyerekdalok vidámak, pozitív töltésűek, így ezek éneklésével, játékával érzelemvilágunk is érzékenyebb, izgalmasabb, színesebb lesz.
A zene hallgatásával kiegyensúlyozottakká válunk, a zene stressz, feszültségoldó,
A zene kiegyenlíti a két agyfélteke differenciáltságát, mindkét féltekét erősítjük, hiszen tudjuk, hogy az agy bizonyos részei hét éves korra már teljesen kialakulnak, elsősorban főleg azok, amelyek az IQ fejlesztéséért felelősek.
ROSALES MÓDSZER:
Játéknak megélt, fokozatosság elvén felépített iskolai előkészítő és fejlesztő módszer, évi 30 alkalomra kidolgozott tematikával, furulya használattal,
Egyedi zenei és érzékszervi játékgyűjteménnyel, feladat- és kottafüzetekkel,
Kiscsoportos zenei fejlesztés a hangszertanulás irányelvein alapuló egyedi pedagógiai és fejlesztő módszerrel.
Kezdés október 6-án, kedd
(5-7 év, nagycsoportos)
Dúr-moll Zeneovi 13.00-15.45
3 órás komplex fejlesztő foglalkozás, más művészeti ágakkal ötvözve, amelyben 150 dalt el tudunk játszani a furulyán, a kotta és a hangszer alaphangjait önállóan tudjuk megszólaltatni az év végére.
A muzsikaszó varázslatával és segédletével eljutunk a logikai gondolkodás, a beszéd, a mozgás koordinálásáig, nem kihagyva a matematika alapjait, a memorizálás folyamatát és a kreativitást. A tanoda által szerkesztett zenei munkafüzetek utat mutatnak a kottaolvasásig, amely mellett a furulya használatával a finommotorikáját is fejlesztjük.
(3-4 év, kiscsoportos)
Largo Zeneóvoda 16.00-16.30
Nagymozgások, finommotorika, matematikai készség és beszéd fejlesztése a cél, hangszerekkel, logikai, mozgásos és érzékszervi játékokkal színezve. Év végére a gyerekek magasabb szintű zenei hallással, ritmusérzékkel, a hangszertanulás alapjaihoz való eljutással rendelkeznek.
(4-5 év, középső csoportos)
Moderato Zeneovi 16.40-17.25
A Rosales-módszeren nyugvó, korosztályra differenciált játék-feladatfüzetekkel, kottákkal, – matricaalbum, érzékszervi és logikai eszközök segítségével- játékosan jutunk el a kottaolvasás és furulya használat alapjaihoz.
(5-7 év, nagycsoportos)
Allegro Zeneovi 17.40-18.20
Csak Moderato zeneovisok részére szól!
A ritmushangszerek és a furulya használatával, a további feladat és kottafüzetek segítségével ismerkedünk a muzsika világával, amelyre biztonságosan felépíthetőek majd a további hangszeres tanulmányok.
ROSALES Zeneovi már SPANYOL nyelven is
Szól azoknak, akik „Két legyet szeretnének egy csapásra leteríteni” – a spanyol nyelvet szeretnék elsajátítani a zenén keresztül, de szól azoknak is, akik spanyol anyanyelvűek és zenét szeretnének tanulni, Labant Ada Rózsa, venezuelai fuvolaművész – pedagógus saját versein és muzsikálásán, de a Rosales módszeren keresztül.
Információ és jelentkezés:
Nagy Teréz
kulturális menedzser
+36 30 936 1713
Nagy Mária
(spanyol is) vezető
+36 30 936 2040
hangszervarazs@gmail.com
www.hangszervarazs.hu