Költségelvű lakáspályázat üres lakás felújítási kötelezettséggel történő bérbeadására
Budakalász Város Önkormányzata felújítási kötelezettséggel költségelvű lakáspályázatot hirdet, üres önkormányzati lakások 10 év határozott időre történő bérbeadására a Budakalász Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről, és a lakások bérleti díjáról szóló 20/2018. (X.26.) számú önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Lakásrendelet) alapján.
A pályázat megjelenési ideje: 2025. szeptember 23.
A pályázati kiírás közzététele: a Budakalászi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján, külső hirdetőtábláján, valamint letölthető a www.budakalasz.hu önkormányzati honlapról.
Költségelvű lakáspályázatra kiírt lakás a következő:
| Sor-szám | Lakás címe | Terület (m2) | Komfort fokozat | Állapot | Lakbér | Helységek | Szükséges felújítás |
| 1. | Budai út 27/2. | 54 | komfortos | Felújítandó | költségelvű lakbér, azaz 59.400 Ft/hó | földszint: előszoba, szoba-konyha egyben, WC
emelet: 2 szoba, fürdőszoba |
Bérbeadás feltétele a lakás felújítása.
|
Pályázati feltételek
A pályázó pályázati biztosítékot köteles fizetni, ami 2 havi lakbérnek megfelelő összeg (118.800 Ft). A befizetéséről szóló igazolást a pályázathoz mellékelni szükséges. Az óvadék utalással fizethető az alábbi letéti számlaszámra „lakáspályázati biztosíték Budai út 27/2” megjelöléssel:
Budakalász Város Önkormányzata ingatlan letét számlájára
számlavezető bank: Raiffeisen Banknál vezetett
számlaszám: 12001008-00173183-01300003
A befizetett biztosíték, óvadékként az önkormányzat letéti számláján marad mindaddig, amíg fennáll a bérleti jogviszony. Az óvadék visszafizetésének feltételei a nyertes pályázóval kötendő bérleti szerződésben kerülnek rögzítésre.
Amennyiben – az eredményhirdetést követően – a nyertes pályázó nem köti meg a bérleti szerződést, a biztosíték bánatpénzzé alakul, amely az önkormányzatot illeti meg, továbbá a soron következő pályázó kap értesítést a szerződés megkötésének lehetőségéről.
A nem nyertes pályázók részére a befizetett biztosíték visszautalásra kerül az Adatlapon megjelölt bankszámlaszámára, melynek egyeznie kell azzal a számlaszámmal, melyről a befizetés érkezett.
A lakás megtekintésére:
A lakások megtekintésére e-mailen (varga.monika@budakalasz.hu) vagy telefonon munkaidőben (06-70/331-8653) lehet időpontot egyeztetni.
A pályázó pályázata érvénytelen:
- a pályázatot benyújtó személye nem azonosítható,
- a pályázati biztosíték nem került befizetésre,
- az ajánlatot a benyújtásra meghatározott határidő eltelte után nyújtották be,
- ha a pályázó a pályázatában a valóságnak nem megfelelő adatot tüntet fel,
- ha a pályázónál, vagy a vele együtt költözőknél a Lakásrendeletben foglalt bérbeadási jogcímeknél felsorolt kizáró körülmények valamelyike fennáll,
- ha a pályázó a szükséges dokumentumokat a pályázatához nem csatolta
Nem köthető bérleti szerződés azzal a személlyel,
- akinek önkormányzati bérleménye után bérleti vagy használati díj, különszolgáltatási díj, közmű, helyi adó, illetve akinek bármely jogcímen az Önkormányzat, illetve annak gazdasági társaságai felé 60 napot meghaladó tartozása van,
- b) aki jogcím nélkül használ önkormányzati lakást,
- c) pályázatában valótlan adatot közölt.
Felújítási kötelezettség:
– A pályázó vállalja, hogy a lakást a lakásbérleti szerződés megkötésétől számított 6 hónapon belül saját költségen, utólagos visszatérítés nélkül rendeltetésszerű használatra alkalmassá teszi.
– Ha a pályázati kiírás szerint vállalt felújítási kötelezettség 6 hónapon belül nem teljesül, a bérleti szerződést a bérbeadó felmondhatja.
– Amennyiben a nyertes pályázó 6 hónapon belül felújítási kötelezettségének önhibáján kívül, méltányolható okból nem tud eleget tenni, egy alkalommal, legfeljebb 60 napra kérheti a felújításra rendelkezésre álló határidő meghosszabbítását. A meghosszabbításról a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság dönt.
– Felújítási kötelezettséggel kiírt lakáspályázat esetén a nyertes pályázóval kötött bérleti szerződésben szerepeltetni kell a felújítás pontos műszaki tartalmát, várható költségigényét, a felújítás befejezési határidejét, továbbá amennyiben a műszaki tartalom alapján a felújítás révén beruházás történik, az Önkormányzat könyveiben történő szerepeltetés módját.
Felújítási kötelezettség az alábbi munkálatokra terjed ki:
| Munkálatok |
| Villanyszerelési munka, meglévő hálózatról érintésvédelmi tanúsítvány készíttetése |
| Tekintettel arra, hogy a gáz kikötésre került és visszakötés költségeit az Önkormányzat nem vállalja, fűtési rendszer kiépítése. |
| Konyha kialakítása, tűzhely, mosogató beépítése |
| Törött ablaküveg cseréje |
| Nyílászárók cseréje vagy javítása, festése |
| Mosdó, csaptelepek, WC és WC tartály csere |
| Falazat: glettelések, javítások, festés.
Burkolatok cseréje: szobákban laminált parketta, vizes helységekben padlólap vagy pvc padló lerakás |
| Hulladék elszállítása |
A pályázatnak tartalmaznia kell:
- 1. sz. adatlapot, kitöltve, saját kezű aláírással ellátva
- a pályázati biztosíték befizetéséről szóló banki igazolást
- vállalt felújítások pontos műszaki tartalmát és várható költségigényét,
- az utolsó 3 hónapot tartalmazó munkáltatói jövedelemigazolás vagy kereset kimutatás
- nyilatkozat arról, hogy nem áll fenn tartozás az önkormányzattal szemben, valamint arról, hogy 2 éven belül nem volt, jelenleg nincs folyamatban lakásbérleti jogviszonyával kapcsolatos felmondási- és peres eljárás.
A pályázatok leadási határideje: 2025. november 14. 14. óra
A benyújtási határidőn túl pályázatok befogadására nincs jogszabályi lehetőség!
A pályázat benyújtásának helye: Budakalászi Polgármesteri Hivatal
Ügyfélszolgálatán
(2011 Budakalász Petőfi tér 1.)
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázat benyújtható személyesen az Ügyfélszolgálaton, zárt borítékban, “Budai út 27/2 lakáspályázat” felirattal.
Postai úton, e-mailben nem nyújtható be a pályázat!
A kiíró fenntartja magának a jogot, hogy a pályázóktól további információkat kérjen, vagy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa.
Pályázatok elbírálása:
A formailag és tartalmilag megfelelő pályázatokról, a Humán Bizottság (HB) zárt ülésen dönt, és meghatározza lakásonként az I., II., III. helyezett pályázót.
A pályázat eredményéről a helyezést elérő és el nem érő pályázók írásban (postai úton vagy e-mailen) értesítést kapnak.
A pályázat elbírálását követően, a nem nyertes pályázó részére a pályázati biztosíték visszafizetésére kerül.
A bérbeadás időtartama legfeljebb 10 év.
Az önkormányzat a nyertes pályázóval 10 év határozott időre köt bérleti szerződést.
A lakásbérleti szerződés meghosszabbítható a Lakásrendelet feltételei szerint.
A szerződés megkötéséhez szükséges közjegyzői díj megfizetése a pályázót terheli.
A Lakásrendelet előírásain kívül a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvényben (Lakástörvény) előírásai az irányadóak.
Egyéb információk:
A pályázattal kapcsolatos egyéb információ kérhető a Budakalászi Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási és Főépítészi Irodáján.
E-mail: varga.monika@budakalsz.hu
Telefonon: 06-70/331-8653
Melléklet: 1 db adatlap
