Budakalász
Üdvözöljük Budakalász város weboldalán
Wir begrüßen Sie auf der Webseite von Kalasch
Срдачно Вас поздрављамо на интернет страници града Калаза

2025. november 10. hétfő | Réka napja

Lakáspályázat

 

Költségelvű lakáspályázat üres lakás felújítási kötelezettséggel történő bérbeadására


Budakalász Város Önkormányzata felújítási kötelezettséggel költségelvű lakáspályázatot hirdet, üres önkormányzati lakások 10 év határozott időre történő bérbeadására a Budakalász Város Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről, és a lakások bérleti díjáról szóló 20/2018. (X.26.) számú önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Lakásrendelet) alapján.

A pályázat megjelenési ideje: 2025. szeptember 23.

A pályázati kiírás közzététele: a Budakalászi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján, külső hirdetőtábláján, valamint letölthető a www.budakalasz.hu önkormányzati honlapról.

Költségelvű lakáspályázatra kiírt lakás a következő:

Sor-szám Lakás címe Terület            (m2) Komfort fokozat Állapot Lakbér Helységek Szükséges felújítás
1. Budai út 27/2. 54 komfortos Felújítandó költségelvű lakbér, azaz                59.400 Ft/hó földszint: előszoba, szoba-konyha egyben, WC

emelet:                2 szoba, fürdőszoba

Bérbeadás feltétele a lakás felújítása.

 

Pályázati feltételek

A pályázó pályázati biztosítékot köteles fizetni, ami 2 havi lakbérnek megfelelő összeg (118.800 Ft). A befizetéséről szóló igazolást a pályázathoz mellékelni szükséges. Az óvadék utalással fizethető az alábbi letéti számlaszámra „lakáspályázati biztosíték Budai út 27/2” megjelöléssel:

 Budakalász Város Önkormányzata ingatlan letét számlájára

számlavezető bank: Raiffeisen Banknál vezetett

számlaszám: 12001008-00173183-01300003

 A befizetett biztosíték, óvadékként az önkormányzat letéti számláján marad mindaddig, amíg fennáll a bérleti jogviszony. Az óvadék visszafizetésének feltételei a nyertes pályázóval kötendő bérleti szerződésben kerülnek rögzítésre.

Amennyiben – az eredményhirdetést követően – a nyertes pályázó nem köti meg a bérleti szerződést, a biztosíték bánatpénzzé alakul, amely az önkormányzatot illeti meg, továbbá a soron következő pályázó kap értesítést a szerződés megkötésének lehetőségéről.

A nem nyertes pályázók részére a befizetett biztosíték visszautalásra kerül az Adatlapon megjelölt bankszámlaszámára, melynek egyeznie kell azzal a számlaszámmal, melyről a befizetés érkezett.

 A lakás megtekintésére:

A lakások megtekintésére e-mailen (varga.monika@budakalasz.hu) vagy telefonon munkaidőben (06-70/331-8653) lehet időpontot egyeztetni.

A pályázó pályázata érvénytelen:

  1. a pályázatot benyújtó személye nem azonosítható,
  2. a pályázati biztosíték nem került befizetésre,
  3. az ajánlatot a benyújtásra meghatározott határidő eltelte után nyújtották be,
  4. ha a pályázó a pályázatában a valóságnak nem megfelelő adatot tüntet fel,
  5. ha a pályázónál, vagy a vele együtt költözőknél a Lakásrendeletben foglalt bérbeadási jogcímeknél felsorolt kizáró körülmények valamelyike fennáll,
  6. ha a pályázó a szükséges dokumentumokat a pályázatához nem csatolta

Nem köthető bérleti szerződés azzal a személlyel,

  1. akinek önkormányzati bérleménye után bérleti vagy használati díj, különszolgáltatási díj, közmű, helyi adó, illetve akinek bármely jogcímen az Önkormányzat, illetve annak gazdasági társaságai felé 60 napot meghaladó tartozása van,
  2. b) aki jogcím nélkül használ önkormányzati lakást,
  3. c) pályázatában valótlan adatot közölt.

Felújítási kötelezettség:

–  A pályázó vállalja, hogy a lakást a lakásbérleti szerződés megkötésétől számított 6 hónapon belül saját költségen, utólagos visszatérítés nélkül rendeltetésszerű használatra alkalmassá teszi.

–  Ha a pályázati kiírás szerint vállalt felújítási kötelezettség 6 hónapon belül nem teljesül, a bérleti szerződést a bérbeadó felmondhatja.

– Amennyiben a nyertes pályázó 6 hónapon belül felújítási kötelezettségének önhibáján kívül, méltányolható okból nem tud eleget tenni, egy alkalommal, legfeljebb 60 napra kérheti a felújításra rendelkezésre álló határidő meghosszabbítását. A meghosszabbításról a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság dönt.

– Felújítási kötelezettséggel kiírt lakáspályázat esetén a nyertes pályázóval kötött bérleti szerződésben szerepeltetni kell a felújítás pontos műszaki tartalmát, várható költségigényét, a felújítás befejezési határidejét, továbbá amennyiben a műszaki tartalom alapján a felújítás révén beruházás történik, az Önkormányzat könyveiben történő szerepeltetés módját.

 Felújítási kötelezettség az alábbi munkálatokra terjed ki: 

Munkálatok
Villanyszerelési munka, meglévő hálózatról érintésvédelmi tanúsítvány készíttetése
Tekintettel arra, hogy a gáz kikötésre került és visszakötés költségeit az Önkormányzat nem vállalja, fűtési rendszer kiépítése.
Konyha kialakítása, tűzhely, mosogató beépítése
Törött ablaküveg cseréje
Nyílászárók cseréje vagy javítása, festése
Mosdó, csaptelepek, WC és WC tartály csere
Falazat: glettelések, javítások, festés.

Burkolatok cseréje: szobákban laminált parketta, vizes helységekben padlólap vagy pvc padló lerakás

Hulladék elszállítása

A pályázatnak tartalmaznia kell:

  1. 1. sz. adatlapot, kitöltve, saját kezű aláírással ellátva
  2.  a pályázati biztosíték befizetéséről szóló banki igazolást
  3. vállalt felújítások pontos műszaki tartalmát és várható költségigényét,
  4. az utolsó 3 hónapot tartalmazó munkáltatói jövedelemigazolás vagy kereset kimutatás
  5. nyilatkozat arról, hogy nem áll fenn tartozás az önkormányzattal szemben, valamint arról, hogy 2 éven belül nem volt, jelenleg nincs folyamatban lakásbérleti jogviszonyával kapcsolatos felmondási- és peres eljárás.

A pályázatok leadási határideje: 2025. november 14. 14. óra

A benyújtási határidőn túl pályázatok befogadására nincs jogszabályi lehetőség!

A pályázat benyújtásának helye:        Budakalászi Polgármesteri Hivatal

Ügyfélszolgálatán

(2011 Budakalász Petőfi tér 1.)

A pályázat benyújtásának módja:

A pályázat benyújtható személyesen az Ügyfélszolgálaton, zárt borítékban, “Budai út 27/2 lakáspályázat” felirattal.

Postai úton, e-mailben nem nyújtható be a pályázat!

A kiíró fenntartja magának a jogot, hogy a pályázóktól további információkat kérjen, vagy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa.

Pályázatok elbírálása:

A formailag és tartalmilag megfelelő pályázatokról, a Humán Bizottság (HB) zárt ülésen dönt, és meghatározza lakásonként az I., II., III. helyezett pályázót.

A pályázat eredményéről a helyezést elérő és el nem érő pályázók írásban (postai úton vagy e-mailen) értesítést kapnak.

A pályázat elbírálását követően, a nem nyertes pályázó részére a pályázati biztosíték visszafizetésére kerül.

A bérbeadás időtartama legfeljebb 10 év.

Az önkormányzat a nyertes pályázóval 10 év határozott időre köt bérleti szerződést.

A lakásbérleti szerződés meghosszabbítható a Lakásrendelet feltételei szerint.

A szerződés megkötéséhez szükséges közjegyzői díj megfizetése a pályázót terheli.

A Lakásrendelet előírásain kívül a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvényben (Lakástörvény) előírásai az irányadóak.

Egyéb információk:

A pályázattal kapcsolatos egyéb információ kérhető a Budakalászi Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási és Főépítészi Irodáján.

E-mail: varga.monika@budakalsz.hu

Telefonon: 06-70/331-8653

Melléklet: 1 db adatlap

Pályázati kiírás

Pályázati adatlap