Hulladékszállítási kisokos
2020. szeptember 15.
2020. szeptember 1-től az NHSZ Vértes Vidéke Nonprofit Kft. látja el városunkban a hulladékgazdálkodási feladatokat. Az új szolgáltató a gyakorlatban szeptember 7-én végezte először a hulladékszállítást. Egy szolgáltatóváltás sohasem zökkenőmentes, ezért a Vértes Vidéke munkatársaival folyamatosan egyeztetve az Önkormányzat is igyekszik a lehető legpontosabb információkkal szolgálni és ezzel a budakalászi lakosok számára is megkönnyíteni az átállást. A könnyebb tájékozódás érdekében összegyűjtöttük a leggyakrabban előforduló kérdéseket és a rájuk adott válaszokat.
Az új szolgáltató minden budakalászi lakost maga is tájékoztat majd az új hulladékszállítási rendről a postaládákba eljutatott szórólapokon keresztül, ám addig is összegyűjtöttük az eddig felmerült legfontosabb kérdéseket, amelyekre az átadás-átvétel jelenlegi fázisában válaszolni lehet:
Hogyan alakulnak a jövőben a kommunális szemétszállítási napok?
Október 1-től a kommunális szemetet hétfő, szerda és pénteki napokon viszi el a szolgáltató, utca szerinti bontásban (vagyis minden utcából egy adott napon). A több szállítási nap lehetővé teszi az esetleges hibák mihamarabbi orvoslását: ha valamilyen okból egy utca adott napon kimarad, akkor a lehető leghamarabb (a következő szállítási napon) pótolni tudják a mulasztást.
Az összesítő táblázat, melyből kiderül, hogy egyes utcákból mikor kerül elszállításra a kommunális, szelektív és zöldhulladék a www.budakalasz.hu/hulladekgazdalkodas aloldalon érhető el.
A kommunális (háztartási) hulladék gyűjtése utcák szerinti bontásban és különböző napokon történik majd.
Hogyan alakulnak a jövőben a szelektív szállítási napok?
A szelektív hulladék gyűjtése utcák szerinti bontásban és különböző napokon történik majd.
Ebben az esztendőben még átlátszó zsákban kéri kitenni a szolgáltató a hulladékot, illetve a papírt kötegelve is elviszik. A szelektív kukák beszerzése folyamatban van. A jövő év első felében már ezekben tehetjük ki majd a szelektív hulladékot.
Mikor lesz idén korlátlan őszi zöldhulladék-szállítás?
Korlátlan zöldhulladék-gyűjtésre az első novemberi zöldhulladék-szállítási napon, vagyis a keddi napokra beosztott utcákból 2020. november 3-án, a csütörtöki napokra beosztott utcákból pedig november 5-én kerül majd sor.
Az idei évben zöldhulladék-szállítási napok:
A zölhulladék gyűjtése utcák szerinti bontásban és különböző napokon történik majd.
Tényleg csak átlátszó zsákban viszik el a zöldhulladékot?
A szolgáltató novembertől kizárólag a szolgáltató nevével jelölt zsákban fogja elszállítani a zöldhulladékot.
Mit kezdjünk a megmaradt „zöld bicskés” zsákokkal?
Az új szolgáltató vállalja, hogy október hónapban még elviszi a zöld bicskés zsákokban kitett zöldhulladékot is. Akinek ilyen zsák vagy matrica maradt, októberben még kiteheti az ebben összegyűjtött zöldhulladékot, de novemberben már csak a Vértes Vidéke feliratú zsák használható.
Akinek nem elég az idei évre időarányosan kiosztott 8 zsák, hol és milyen darabáron vásárolhat plusz zsákokat?
Plusz zöldhulladékgyűjtő zsákot 100 Ft+ áfa /db egységáron lehet vásárolni egyelőre a Hulladékudvarban, de a szolgáltató tárgyalásokat folytat, hogy további budakalászi árusítóhelyek is legyenek.
Nem kaptam új zöldhulladékos zsákot, mit tegyek?
A szolgáltató több körben osztja szét az erre az évre időarányosan számolt 8 db zsákot. Ha idáig valaki nem kapta meg, akkor azt címet feltüntetve a ugyfelszolgalat@vvhulladekkezelo.hu e-mail-címen jelezze.
Még korábban rendeltem lomtalanítást, az az időpont most elveszik?
Nem veszik el, a korábbi szolgáltató által felvett lomtalanítások problémamentesen ürítésre kerülnek.
Mikortól és hogyan lehet az új szolgáltatótól lomtalanítást kérni?
Új megrendeléseket a szolgáltató ügyfélszolgálatán keresztül lehetséges leadni a 06 34/600-700-as telefonszámon vagy az ugyfelszolgalat@vvhulladekkezelo.hu e-mail-címen.
Utalni hogyan és hova lehet ezentúl?
A Zöld Bicske csoportos azonosítójára nincs szükség a beszedéshez.
Az NHKV jogosult azonosítóját kell megadni: A25456790T152
A közszolgáltató bankszámlaszáma: HU72 10300002-10654068-49020050
Mi történik, ha mégis a Zöld Bicskének utaltunk véletlenül?
Amennyiben az ügyfél a Zöld Bicske hozzárendelt bankszámlájára utal, akkor sincs gond sem az utalással, sem a beszedéssel, mert a jóváírt összegek automatikusan átkönyvelődnek az új szolgáltató bankszámlájára.
Amennyiben szeptemberi gyűjtési tapasztalataikat követően változtatások eszközölése indokolt a járattervükben, akkor arról további tájékoztatást adnak.
Várhatóan mikor nyit újra a Hulladékudvar és milyen nyitvatartással működik majd?
Zajlik az átadás-átvétel a régi és az új szolgáltató között, amelynek része egy új engedélyezési eljárás is. Emiatt a nyitást követően a Hulladékudvar egy ideig hulladékszigetként működik majd, ami azt jelenti, hogy kizárólag szelektív hulladékot lehet majd leadni. Amint lezárul az engedélyezési eljárás, ismét a megszokott módon működik majd a Hulladékudvar, tehát veszélyes hulladékot, elektronikai cikkeket is be tudnak majd fogadni. Erre az időszakra kérjük szíves türelmüket. Elektronikai hulladékot az Auchan hátsó bejáratánál is le lehet adni az Euronics-hoz becsöngetve.
Az új szolgáltató tájékoztatása szerint a korábbi nyitvatartással működik majd tovább a Hulladékudvar.
Az újranyitás azt követően lesz lehetséges, hogy a korábbi szolgáltató leüríti és átadja a telephelyet az új szolgáltatónak.
NHSZ Vértes Vidéke Nonprofit Kft. Budakalászon az egyes városrészekhez és útviszonyokhoz igazodva kisebb, illetve nagyobb hulladékszállító autókkal végzi a szolgáltatást. A hulladékszállító autók nem cseppmentesek, ezért kérjük, a kitett hulladék ne tartalmazzon folyékony anyagot, vagy rothatás közben levet eresztő hulladékot.
Ha a zöldhulladékot a tulajdonos előbb zsákolja be, mint ahogyan azt a kijelölt napon a szolgáltató el tudja szállítani, kérjük, a zsák száját nyitva hagyva, fedett helyre helyezze el azt az ingatlanján belül. Ugyanakkor a zsák megtöltésekor kérjük, ügyeljen arra, hogy a kihelyezéskor a zsák beköthető legyen.
FONTOS:
Az új szolgáltatóval kötött önkormányzati szerződés – az eddigiekhez hasonlóan -kiterjed az ügyfélszolgálati teendők ellátására is, ezért kérjük, bármilyen lakossági probléma esetén a közszolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségein jelezzék azt a 06 34/600-700-as telefonszámon vagy az ugyfelszolgalat@vvhulladekkezelo.hu e-mail-címen.
A NHSZ Vértes Vidéke Nonprofit Kft. a Budakalászi Hulladékudvar irodájában (Budakalász, Kilinger Henrik u. 1291/25. hrsz., a volt Lenfonó területén) személyes ügyfélszolgálatot is biztosít a lakosság számára, minden hónap utolsó csütörtökén, azaz ebben az évben szeptember 24-én, október 29-én és november 26-án 10.00 és 14.00 óra között. A decemberi ügyfélszolgálati nap 17-én lesz 10.00 és 14.00 óra között.
A hulladékszállítással kapcsolatban a budakalásziak tájékoztatását egy külön e célra létrehozott aloldal is segíti a jövőben.
Az aloldal: