Üdvözöljük Budakalász város weboldalán
Wir begrüßen Sie auf der Webseite von Kalasch
Срдачно Вас поздрављамо на интернет страници града Калаза

2021. április 12. hétfő | Gyula napja

Hírek

 

Itt vannak a HÉV-vonalak fejlesztési tervei – bárki hozzászólhat

2021. március 03.

A HÉV vonalának és szerelvényeinek korszerűsítése örök téma az érintettek számára. A településeknek és civileknek most március 6-ig lehetőségük nyílik véleményezni a fejlesztési terveket.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) a fővárost és agglomerációját érintő elővárosi kötöttpályás közlekedésnek, azaz a MÁV elővárosi vasútvonalainak, illetve a HÉV-vonalaknak a fejlesztéséről szóló, átfogó, hosszú távú célokat és az ezek eléréséhez szükséges fejlesztéseket határozza meg és új alapokra kívánja helyezni a vasút és a HÉV-ek szerepét Budapest és térsége életében.

A Stratégia azt a célt tűzi ki, hogy 2040-ig tartó, átfogó és egymásra épülő, komplex beruházások megvalósítása révén, összességében 80%-kal növelje az elővárosi vasútvonalakon utazók számát és ezzel csökkentse a Budapestre terhelődő autóforgalom környezeti, egészségügyi és gazdasági terheit.

A stratégia kidolgozói társadalmi egyeztetést indítottak, amely megelőzi a kormány döntését, tehát a dokumentum elfogadása előtt a beérkező vélemények beépítésére még van lehetőség. Honlapjukon nem csak a stratégiát véleményezhetik, hanem a most induló, tervezett fejlesztésekhez is lehet javaslatokat fűzni egy részletes kérdőív segítségével. Az itt megadott javaslatokat az egyes állomások és vasútvonalak tervezése során veszi figyelembe majd a BFK. A kérdőív a https://budapestvasut2040.hu/kozos-tervezes/ oldalról érhető el.
A stratégia szövegéhez tett észrevételeket és javaslatokat a budapestvasut2040@bfk.hu e-mail címre várja a Budapest Fejlesztési Központ 2021. március 6-ig.

A budapesti agglomeráció lakossága évente egy kisvárosnyi betelepülővel növekszik és mivel az ingázók közül 10-ből csupán 3-an választják a közösségi közlekedést, hogy bejussanak a fővárosba, így minden második Budapesten megtett kilométert az elővárosokban élő ingázók teszik meg, akik így naponta átlagosan 37 km-t ülnek a fővárosi dugókban. Mindez környezetvédelmi és gazdasági szempontból sem kifizetődő. A stratégia kidolgozói azt szeretnék elérni, hogy – hasonlóan a budapesti tömegközlekedést használók arányához – az agglomerációt illetően is 10-ből 6-an válasszák a kötöttpályás közlekedést. Ehhez azonban a vonalak fejlesztése elkerülhetetlen, hiszen így akár 80%-kal többen használnák a kötött pályás közlekedési lehetőségeket – derül ki összefoglaló videójukból:

A részletes intézkedési tervet, vonalankénti fejlesztési terveket és dokumentumokat megismerhetik a www.budapestvasut2040.hu oldalon. Arra bíztatunk mindenkit, mondja el véleményét, és vegyen részt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és a most induló fejlesztések alakításában!

Borítókép: Bloch Hugó fotója a budakalászi HÉV-állomásról az 1930-as években. Forrás: Ferenczy Múzeum