M0 északi szektor – nem lehet halogatni a közlekedési problémák megoldását
2023. július 13.
A 2011 Egyesület áprilisban petícióval, június 9-én pedig az M0 budakalászi lehajtójának lezárásával hívta fel a figyelmet az M0 északi szektor terveinek elkészítésére. Egy megállapodás szerint a kormánynak 6 hónap állt rendelkezésére, hogy ennek fedezetét előteremtse. A határidő lejárt, így a beruházás az évtized végéig biztosan meghiúsult. Bár a projekt széleskörű támogatást élvez, mégis akadnak ellenzői. A lokálpatrióta egyesület képviselői ezért hívták találkozóra a Levegő Munkacsoport munkatársait.
Hiába a 15 éves várakozás és hiába 11 éve kiemelt státuszú a beruházás, a bíztató ígéretek ellenére messzire kerültünk attól, hogy a városunkon átmenő forgalom ne a József Attila és a Damjanich utcákon dübörögjön, és ne a bölcsőde előtt álljanak az autók és a kamionok a dugóban. Már 16 évvel ezelőtt is óránként 700-800 autó haladt át rajtunk, a helyzet azóta tovább romlott – írja honlapján a 2011 Egyesület.
A találkozóról megjelent cikkben a 2011 Egyesület jelezte, a közösségi közlekedés, különösen a H5 HÉV fejlesztése, a településen belüli gyalogos és kerékpáros közlekedési lehetőségek bővítése ügyében a felek hasonló véleményen voltak és abban is egyetértettek, hogy felelős döntésekkel meg kell fékezni a további kitelepülési hullámot.
Jelezték, az M0 folytatásának szükségességét azonban továbbra is eltérően ítélik meg, úgy fogalmaztak: ebben a kérdésben nem számíthatunk arra, hogy a Levegő Munkacsoport a mi érdekeinket képviselje.
„Ez a mi dolgunk marad, a budakalásziak mellett elsősorban a térségben élőkkel, illetve az őket képviselő szervezetekkel tudunk összefogni. Továbbra is minden fórumon és minden eszközzel harcolni fogunk a régóta ígért fejlesztésekért. Mindenki számíthat építő közreműködésünkre, aki komolyan gondolja, hogy nem lehet tovább halogatni Budakalász és a régió évtizedeken át alábecsült közlekedési problémáinak megoldását” – fogalmazott beszámolójában a 2011 Egyesület.