Március 16. a helyi adók befizetési határideje
2024. február 20.
A magánszemélyek kommunális adója, az építményadó, a telekadó és a helyi iparűzési adó előleg első félévi összegének pótlékmentes befizetési határideje 2024. március 16.
Kérjük, hogy az előírt adókat a jelzett határidőig a postautalványokon, vagy átutalással szíveskedjenek megfizetni, mert az elmaradt befizetések tekintetében végrehajtási eljárást kezdeményezünk a befizetési határidő lejártát követően!
Az adóhatóság az „ADÓSZÁMLA KIVONATOT” együtt postázta a 2024. első és második félévre esedékes adóösszegekről szóló postautalványokkal, ezért szeptemberben már nem (vagy csak külön kérésre) küldünk csekket. A nem magánszemély adózóink részére az értesítőket az ügyfélkapun keresztül küldjük meg.
Az aktuális „ADÓSZÁMLA KIVONATOT” az Elektronikus Önkormányzati Portálról belépve a nap 24 órájában az arra jogosultak lekérdezhetik és ellenőrizhetik esedékes tartozásuk vagy túlfizetésük mértékét. A lekérdezés részleteiről szintén az E-önkormányzat portálon tájékozódhatnak, illetve ugyanott saját magunk vagy más nevében a kiválasztott önkormányzati adóhatósághoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton is befizethetjük.
Sikeres bejelentkezés esetén kattintsunk az „Adók, díjak, illetékek befizetése” linkre. Az innen elért aloldalon a lekérdezés részleteiről, illetve a portál használatáról is találunk tájékoztatást.
2018. január 1-jét követően adóügyekben a gazdálkodó szervezetek (ide értve az egyéni vállalkozók is) számára kötelező az elektronikus ügyintézés. A megváltozott kapcsolattartási mód miatt folyamatosan ellenőrizzük az elektronikus tárhelyeinket (cégkapu, Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartáshoz tartozó tárhely/Ügyfélkapu)!
Az adókötelezettséget érintő változásokat (lakcím változás, bejelentkezés, kijelentkezés, ingatlan eladása, ingatlan vétele, használatbavételi engedély, egyéni vállalkozás indítása, szüneteltetése, megszüntetése) a változást követő 15 napon belül kötelesek vagyunk bejelenteni az adócsoportnál, amit a megfelelő formanyomtatvány kitöltésével tudunk megtenni.
A gépjármű adóztatási feladatokat az állami adóhatóság látja el 2021. január 1-től. A 2021. január 1-ét megelőző időszakra fennálló tartozás behajtását a helyi önkormányzat adóhatósága látja el. Az „ADÓSZÁMLA KIVONATTAL” kapott gépjárműadó csekkek a 2021. évet megelőző adókivetésekre vonatkozik.
A gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a fővárosi és megyei kormányhivatal járási hivatalánál (Szentendrei Járási Hivatal), kormányablaknál kell bejelentenie a vevőnek és az eladónak is a változást követő 15 napon belül.