A képviselő-testület új szervezeti és működési rendet fogadott el
2020. február 03.
Mivel az új képviselő-testület felállásával új prioritások kerültek meghatározásra, szükséges volt a hivatal új szervezeti és működési rendjét is felülvizsgálnunk. A szervezeti struktúra átalakításának célja, hogy a hivatal működését is hatékonyabbá tegyük. Egyszerűbbé válik a szervezet, a kevesebb vezetői pozíció mellett pedig nagyobb hangsúly kerül a külső források bevonását célzó pályázati koordinációra, valamint az intézményekkel és helyi közösségekkel való kapcsolattartásra.
A jelenlegi két szervezeti szint közül a főosztályi szintet megszüntetjük, így a hivatalban szakmai irodák, azaz egyszintű tagozódás jön létre. A megszűnő Gazdasági és Adó Főosztály feladatait két iroda, a Pénzügyi és Adó-, valamint a Műszaki- és Főépítészi Iroda között kerülnek elosztásra, míg a Jogi- és Szervezési Iroda vezetését a jövőben közvetlenül az aljegyző látja el.
Polgármesteri kabinet elnevezéssel létrehozunk egy új szervezeti egységet, ide tartozik a kommunikáció és a közkapcsolatok, utóbbi keretében a civil szervezetekkel, egyházakkal, nemzetiségekkel, kulturális és sportszervezetekkel történő kapcsolattartás és együttműködés.
A következő években megnyíló hazai és uniós források minél sikeresebb kihasználása miatt pályázati és
intézményi koordinátor munkakört hoztunk létre, így a Polgármesteri Hivatalban önálló felelőst kap a külső források bevonását célzó pályázatok, koncepciók előkészítése és felügyelete, valamint az intézményekkel való kapcsolattartás. Az új szervezeti módosítás a humán feladatokat ellátó két munkatársat közvetlen jegyzői irányítás alá vonta. Az átszervezés következtében három eddigi vezetői pozíció megszűnik, helyettük két új alakul. A februártól érvényes új SZMSZ következtében két vezető jogviszonya szűnik meg. A módosításokat a képviselő-testület az új hivatali Szervezeti és Működési Szabályzat (SzMSz) jóváhagyásával elfogadta.
A teljes Szervezeti és Működési Szabályzat itt olvasható.