Orvosi igazolások változása
2024. szeptember 05.
Szeptember 1-től jogszabálymódosítás miatt a betegség miatti hiányzások igazolása továbbra is orvosi feladat maradt, de az elektronikusan készített igazolásokat ezentúl az orvosok töltik fel az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe (EESZT). Az igazolások ezek után automatikusan megjelennek a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszerben (KRÉTA), de az esetleges technikai problémákért nem vállalnak felelősséget.
Dr. Tordas Dániel gyermekorvos arra hívja fel a figyelmet a Budakalászi Gyermekorvosi Rendelő nevű Facebook-csoportjában, hogy az idei évtől a házi gyermekorvosok töltik fel az EESZT-be az igazolásokat, amelyek megjelennek a KRÉTA rendszerben, ennek menete a következő:
- az otthonmaradás napján emailt kell küldeni a rendelőnek (Dr. Tordas-Dr. Lotz praxisába tartozók számára: adrienn@gyerekrendelo.hu, míg Dr. Józsa Eszter praxisába tartozók számára: dr. jozsa.eszter@gmail.com)
- visszamenőlegesen NEM adnak igazolást, csak a jelzés napjától igazolnak
- minden esetben jelezni kell a tüneteket, panaszokat, enélkül NEM adnak igazolást
- a jogszabály lehetőséget ad arra, hogy várható gyógyulási napot tüntessék fel, így abban az esetben, ha tényleges orvosi segítségre nem volt szükség, csak egyszer – a betegség első napján – kell írni a rendelőnek, ez alapján töltik fel előre az igazolást
- a házi gyermekorvosok az EESZT-be feltöltik a dokumentumot, ám az esetleges technikai problémákért felelősséget nem tudnak vállalni, ha nem jelenik meg a Krétában, a szülőnek az oktatási-nevelési intézménnyel kell felvennie a kapcsolatot
- papír alapon a továbbiakban csak és kizárólag a bölcsődék számára állítanak ki dokumentumot
- javasolják, hogy a szülők intézkedjenek gyermekük EESZT-hozzáféréséről a legközelebbi kormányablakban
- az emailek feldolgozása munkanapokon 48 órán belül történik.