Üdvözöljük Budakalász város weboldalán
Wir begrüßen Sie auf der Webseite von Kalasch
Срдачно Вас поздрављамо на интернет страници града Калаза

2021. május 15. szombat | Szonja, Zsófia napja

Hírek

 

A Patakpart Iskola közlekedésével kapcsolatos konzultáció eredményei

2021. április 27.

Az önkormányzat a lakossági javaslatokat figyelembe véve alakítja ki a Patakpart Iskolához kapcsolódó közlekedésfejlesztési tervet. 

Szakmai bizottság tárgyalta a lakosságtól érkező közlekedésfejlesztési javaslatokat, melyek figyelembevételével határozza meg az önkormányzat a végleges műszaki tartalmat. Nem épül újabb parkoló a zöld terület rovására, szélesebb járdákkal, gyalogos átkelőhelyekkel és sebességkorlátozással kívánják elérni az iskola biztonságos megközelítését.
Amint arról már korábban beszámoltunk, a budakalászi lakosság lehetőséget kapott arra, hogy kifejthesse véleményét, javaslatait az önkormányzat szakemberei által összeállított Patakpart Általános Iskolához kapcsolódó közlekedésfejlesztési koncepcióról.

A kiírt határidőig, március 29-ig huszonkilenc lakossági észrevétel érkezett, amelyet az önkormányzat és a polgármesteri hivatal szakemberei értékeltek. Az április 14-én összeülő szakmai bizottság már a lakossági javaslatok figyelembevételével állította össze azt a közlekedésfejlesztési koncepciót, ami alapján a kiviteli tervek elkészítésére kiválasztja a tervezőt.

A városvezetés – egyetértve a beérkező lakossági véleményekkel – elsősorban gyalogos és kerékpáros megközelítésű iskolaként képzeli el az új Patakpart Általános Iskolát, ezért a közlekedésfejlesztési koncepcióban túlnyomó többségben a biztonságos gyalogos és kerékpáros megközelítést elősegítő elemek – járdaszélesítés, gyalogos ösvény, átkelőhelyek – szerepelnek, amellett, hogy autóval is biztosított legyen az iskola elérése.

Mivel az iskola már rendelkezik az előírt számú parkolóval, újabb nem épül. A cél a biztonságos gyalogos közlekedés és kiszállás lehetővé tétele.

A Kőbányai út kétirányú, a Klisovác utca az iskola kijáratától az Erdőhát utcáig lefele egyirányú lesz. A jelenlegi elképzelés szerint egyelőre nem épül autós híd az Egészségháznál, mivel az új Patakpart utca kis kerülővel, de lehetővé teszi mindkét irányban az autósforgalmat. A biztonságos gyalogos közlekedés érdekében a Klisovác utca, Kőbányai út és Erdőhát utca 30-as zóna lesz, hiszen a közintézményhez vezető utakon lakó-pihenő övezet nem alakítható ki, de az ezekre az utcákra vezető utak – például a Stolcz Ferenc, az Orom és a Som utca – továbbra is lakó-pihenő övezet táblával ellátott utcák maradnak, illetve lennének, amelyeken biztosítani kell a sebesség korlátozását.

A Klisovác utcához kapcsolódó közlekedésfejlesztési terv a következő:

  1. A Klisovác utcán az Egészségháztól az Erdőhát utcáig a meglévők kiegészítéseként járda épül
  2. A Lövétei park – Klisovác utca – Erdőhát utca térségében gyalogos átkelőhely létesítésével biztosítani kell az Erdőhát utcáról érkező gyalogosforgalom átvezetését az út túloldalára. A gyalogos útvonalhossz minimalizálása kiemelt szempont.
  3. A Klisovác utcán az Erdőhát utcától az iskoláig (iskola felé nézve) a bal oldalon 2 méter széles járda kialakítása, egyirányú autós forgalom, ellenirányú kerékpáros sáv biztosításával.
  4. A Klisovác utcán az iskola előtt a Patakpart utca fele útszélesítés, vízelvezetés megoldása, útpálya és járda közti szakasz rendezése, kétirányú forgalmi rend minimális sávszélességgel, 20-30 km/h sebességkorlátozással.
  5. Első ütemben zúzalék járófelület kialakítása a gyalogos útvonalakon (Kamilla utca és Klisovác utca között).

A Kőbányai úthoz kapcsolódó közlekedésfejlesztési koncepció pedig:

  1.  A Kőbányai út alsó szakaszának felújítása, kiszélesítése, járda építése.
  2. Forgalomcsillapító és sebességkorlátozó forgalomtechnikai és műszaki megoldások a Kőbányai út teljes szakaszán.
  3. Természetes patakmeder megtartása.
  4. Zöldfelület rovására nem épül új parkoló a Kőbányai úton.
  5. Az út patak felőli oldalán 2 méter széles járda kialakítása az Árok utcától a Patakpart utcáig.
  6. Acél főtartós, fa felszerkezetes gyalogos híd építése a patak felett, ehhez csatlakozva 2 méter széles burkolt gyalogút kialakítása a Kőbányai úttól az iskoláig.
  7. A Kőbányai úton gyalogos átkelőhely létrehozása az Árok utca térségében.
  8. Fácán utcai gyalogos átkelés közvilágítással.
  9. A Csalogány utcai gyalogösvény kitisztításának lehetőségéről az önkormányzat tárgyal a tulajdonosokkal.