Üdvözöljük Budakalász város weboldalán
Wir begrüßen Sie auf der Webseite von Kalasch
Срдачно Вас поздрављамо на интернет страници града Калаза

2024. április 20. szombat | Tivadar napja

Hírek

 

Tájékoztatás elektronikus kapcsolattartásról

2022. október 14.

A nagy tömegű iratok postai kiküldése során felmerülnek olyan jogos adózói igények, miszerint szeretnék a jövőben, nagyobb számban elektronikusan tartani a kapcsolatot az önkormányzati adóhatósággal vagy más közigazgatási hatóságokkal, hivatalokkal, illetve elektronikus úton fizetni az adókat, díjakat. Ezzel teljes mértékben megszüntethető a papír alapú ügyintézés!

Mindenki számára fontos lehet, hogy egyre többen – főként magánszemélyek – éljenek az elektronikus ügyintézés lehetőségével, hiszen ez olcsóbbá, egyszerűbbé és hatékonyabbá teszi az ügyintézést, mind a kormányzati, mind az önkormányzati ügyintézésben.
Elektronikus ügyindítás a magyarország.hu (mo.hu) portálon Önkormányzat menüpontot, majd Budakalász városát kiválasztva elérhető ügyleírások linkjein keresztül lehetséges. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevétele a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) útján történő azonosítás használatával lehetséges, amellyel kapcsolatosan részletes tájékoztatást a magyarorszag.hu oldalon kaphat. Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti személyesen a regisztrációs szervnél (bármely kormányablakban, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodán, a NAV központi ügyfélszolgálatain, külképviseleten), vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1. napját követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adnia szabadon választott egyedi felhasználó nevét és elektronikus levélcímét; erre a címre kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások a regisztrációkor kapott felhasználónévvel és jelszóval vehetők igénybe, valamint a továbbiakban lehetősége lesz az ügyfélnek e-személyivel, telefonos-, illetve arcképes azonosítással történő ügyintézésre is. Az Önkormányzat jogszabály alapján vélelmezi, hogy az igénybe vett elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat az arra feljogosított személy használja.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy van arra lehetőség, hogy a papír alapú kapcsolattartást felváltsa az elektronikus ügyintézés adóügyekben is. Ez azért is hasznos, mert gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést tesz lehetővé (a nap 24 órájában intézhetik ügyeiket, nem kell a tértivevényes levelekért a postára menniük, lekérdezhetik ügyeiket, bevallásaikat, számlaegyenelegeiket, fizethetnek elektronikusan otthonról is, stb.).
Ehhez Önöknek, mint magánszemélyeknek kell egy ún. „Rendelkezési Nyilvántartásban” /RNY/ megváltoztatni – elektronikusra átállítani – az ügyintézés módját. A Rendelkezési Nyilvántartás a természetes személyek és szervezetek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosult szervek felé megismerhetővé teszi. Az RNY ügyfelei azonosítási és kapcsolattartási módokkal, illetve egyéb elektronikus szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos nyilatkozatokat tehetnek meg, mely rendelkezések teljes bizonyítóerővel bírnak. Ügyintézési rendelkezést kizárólag 18 év feletti természetes személyek tehetnek, akik valamely személyi alapnyilvántartás (személyi adat-és lakcímnyilvántartás, központi idegenrendészeti nyilvántartás vagy az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi nyilvántartása) alanyai.

Az ügyintézési rendelkezés első alkalommal abban az esetben tehető meg elektronikusan a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ oldalon, valamint az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) 1818-as számán, amennyiben a természetes személy ügyfél rendelkezik a jogszabályban előírt elektronikus azonosítási szolgáltatás valamelyikével (Ügyfélkapu, tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány, vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítás). Az Rendelkezési Nyilvántartás önkéntesen vehető igénybe, amelynek során elsőként alaprendelkezést kell tenni, további rendelkezések (például meghatalmazások) ezt követően tehetők.
Az alaprendelkezés tulajdonképpen egy nyilatkozat melyben a felhasználó (adózó) meghatározhatja, hogy engedélyezi-e hivatalos ügyintézései során az internetes vagy telefonos ügyintézést és meghatározhatja a hivatalos ügyekben kapcsolattartásra használható elektronikus és postai adatait. /Itt lehet rögzíteni a hivatalos kapcsolattartásra szolgáló elektronikus levelezési címet, telefonszámot, SMS, telefax és postai elérhetőségeket is./ Elektronikus azonosítás hiányában kizárólag személyesen tehető meg a regisztráció.
Rendelkezés az alábbi weboldalon tehető, Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) útján történő azonosítást követően: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/

ugyfelkapu
A bejelentkezés gombra kattintva az alábbi képernyő jelenik meg, ahol a megfelelő azonosítást kiválasztva léphetünk be az oldalra.
ugyfelkapu-azonositas

Az új rendelkezés, kapcsolattartási rendelkezés menűpont választását követően tudjuk beállítani a kapcsolattartás formáját és módját.
ugyfelkapu-szervezett-azonositas

ugyfelkapu-kapcsolattartas

A beállításait a mentés gombbal véglegesítheti.