Üdvözöljük Budakalász város weboldalán
Wir begrüßen Sie auf der Webseite von Kalasch
Срдачно Вас поздрављамо на интернет страници града Калаза

2024. április 18. csütörtök | Andrea, Ilma napja

Hírek

 

Újabb tender az M0 10-es útig tartó szakaszának tervezésére

2022. január 19.

Az október végén eredménytelennek nyilvánított eljárás után a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ismét kiírta az M0 északi szektorának tervezésére szóló ajánlati felhívást.

Az uniós közbeszerzési közlönyben tegnap jelent meg az M0-s autóút északi szektorának tervezéséről szóló újabb ajánlati felhívása. A kiírás szerint a tervező feladata M0-s autóút északi szektorán, a 11-es és a 10-es főutak közötti szakasz kiviteli – és tender tervdokumentációjának elkészítése, és az építéshez szükséges engedélyek beszerzése.

A NIF kiírása szerint a 2×2 sáv + leállósávos, fizikai elválasztással kialakítandó főpálya hossza 8 kilométer. Az útvonal egy 2 kilométer és egy 3,2 kilométer hosszú alagútpárban vezet. A tervezési szakasz kezdetén a budakalászi különszintű csomópontot átépítik, Ürömnél pedig különszintű forgalmi csomópontot alakítanak ki.

A kiírás szerint vizsgálni és tervezni szükséges a 11-es főúti végcsomópontot, a 11-es főút és az M0 északi szektor szakaszán a közvetlen kapcsolat kialakításának lehetőségét − elsődlegesen az M0 keleti szektor irányába −, valamint ugyanitt a Budapest Fejlesztési Központ által a H5-ös HÉV-hez tervezett P+R parkoló megközelítését. Az érintettek folyamatos tájékoztatása érdekében a tervező feladata közérthető összefoglaló tájékoztató anyagok (3D szimulációk, animációk), valamint BIM-modell készítése. A tervezésre kiírt szerződéses időtartam 49 hónap, az ajánlatokat 2022. február 16-ig várják.

A napokban az M0-s körgyűrű új szakaszának kivitelezési költségeiről nyilatkozott egy közúti alagútépítő vállalat projektvezetője. Zsilák-Makra András elmondta: várható, hogy a 10-es és a 11-es számú főutak összekötését biztosító alig 8 kilométer hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a bonyolult csomópontokkal és az alagutakkal 40 milliárd forint feletti áron lesz megépíthető – kilométerenként.

2008-ban, a Megyeri híd átadása után leállt a körgyűrű építése. A 2012-óta kiemelt állami beruházás mielőbbi folytatása Budakalász számára azonban létkérdés, mert a városunkon áthaladó észak-déli irányú hatalmas átmenőforgalmat csak a 10-es útig tartó M0-szakasz átadása teheti elviselhetővé.

forrás: magyarepitok.hu