Zöld lámpát kapott a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia
2022. január 04.
A következő húsz évben – döntően EU-s forrásokból – 3000 milliárd forint jut Budapest és a várostérség közlekedésének fejlesztésére, további ezer milliárd pedig HÉV-fejlesztésre, amire az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos keretet. Az Önkormányzat részvételével hónapok óta egyeztetések zajlanak a megvalósulás kapcsán, az ütemterv szoros, a kivitelezési munkák már jövőre megkezdődhetnek.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a következő célok elérését célozza:
- minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
- átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
- megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,
- megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.
Ahhoz, hogy a fentiek megvalósulhassanak a következők történnek:
- korszerű HÉV, illetve elővárosi vonatszerelvények beszerzése;
- megújítják a vasútállomásokat;
- sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;
- legalább 3 metróvonal átszállás nélkül lesz elérhető.
- Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több mint 100 éves tervet valósítanak meg,
- megvalósul az integrált tarifaközösség: egy jeggyel vagy bérlettel bárhova el lehet majd jutni.
Ide kattintva bővebb információhoz juthat a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia videó anyagából.