Panasz vagy Közérdekű bejelentés
Az Önkormányzathoz és Hivatalhoz bárki fordulhat szóban, írásban, illetve elektronikus levél formájában elsődlegesen a honlapon szereplő nyomtatványon az alábbi elérhetőségeken:
cím: 2011 Budakalász, Petőfi tér 1.
e-mail: panasz@budakalasz.hu
telefon: 06-26-340-266
hivatali kapu: Budakalasz KRID azonosító: 206341755, illetve Budonk KRID azonosító: 646574984
Közérdekű bejelentést az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett védett elektronikus rendszerben is meg lehet tenni.
A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
A panasz, közérdekű bejelentést a beérkezéstől számított 30 napon belül kell elbírálni.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy közérdekű bejelentő által tett ismételt panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata, a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után előterjesztett, a sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett, a rosszhiszeműen, döntő jelentőségű valótlan információt tartalmazó, valamint az azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés mellőzhető.
Ezek a közigazgatási cselekmények joghatással nem járnak, jogokat és kötelezettségeket nem állapítanak meg, vagyis nem tekinthetők olyan hatósági döntésnek, amely ellen akár közigazgatási, akár bírói úton jogorvoslatnak volna helye.